wat te doen als je kruipen hoort in huis ?

Wij hoorde eerst het plafond net als een inbreker hoor je het krabben, daarna hoorde we het ook in de gang juist eronder de hond sprong zelfs weg toen het onder hem gebeurde.

Er is geen bewijs en het is een huurhuis, ik zelf denk aan een steenmarter.

Toegevoegd na 55 minuten:
het zit onder de vloer of in het plafond het is geen probleem in huis zelf.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het kunnen ook vleermuizen zijn. Die maken een krassend/ schrapend geluid.

Antwoorden (1)

Het kan idd een steenmarter zijn, maar ook ratten of muizen kunnen een dergelijk geluid maken.
Hoe hier nu achter te komen........
Zoek naar uitwerpselen en of aangevreten goederen.
Leg eens een bakje hondevoer ( droge brokken ) of kaas op een plek waar u dergelijke geluiden hoord en waar uw huisdieren niet bij komen, en wacht geduldig af.
Marters mogen in nederland helaas niet gedood worden, muizen en ratten daarin tegen wel.
Dielaatste kunt u met gif verdelgen, marters kunt en mag u slechts verjagen bijvoorbeeld met ultrasoon of mbv een profesional.
In iedergeval, wacht er niet te lang mee voordat het een serieus probleem wordt.