Is een muggenstekker met blauw licht even effectief als een muggenlamp?

Een muggenlamp zou erg goed helpen tegen muggen. Zelf heb ik een stekker (een soort doosje) waaruit ultravioletlicht schijnt. Ik had het idee dat het niet helpt. Is een muggenlamp effectiever vanwege het grotere oppervlak?

Toegevoegd na 8 minuten:
Het gaat om een kamer van plm. 13m2.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
2.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb een staand lampje, ooit gekocht bij de Kruidvat. Ik wordt altijd helemaal lek gestoken. Gisteravond zoemde er ook weer een mug rond mijn hoofd, ik was de lamp vergeten. Snel aangezet en ik ben vannacht niet gestoken! Ze worden aangetrokken door die lamp en vervolgens ge-elektrocuteerd als ze de lamp in vliegen. De massa's dode muggen in de onderbak van de lamp zijn het bewijs dat hij best effectief is. Ik heb in de loop van de jaren al vanalles geprobeerd, omdat ik een soort vijfgangendiner voor muggen lijk te zijn. Niks werkt zo goed als die lamp elke nacht aanzetten! Zelfs als ik me insmeer met Deet weten die krengen nog een stukje huid te vinden waar niks opzit en bijten daar dan in. Met die lamp worden ze van mij afgeleid en leggen het loodje, ideaal! Lamp was geloof ik maar een euro of vijf.

Het beste antwoord

Het helpt geen van beide tegen muggen,tests hebben uitgewezen dat alleen een anti muggenmiddel werkt waar DEET in zit.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik denk echt dat deze het beste werkt:
http://www.youtube.com/watch?v=TGkPMZxWPpA&
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mijn blauwe lamp heeft anders al massa's muggenslachtoffers gemaakt en vele malen voorkomen dat ik werd gestoken, terwijl ik normaal lekgeprikt wordt. Het bakje onder de lamp ligt vol met dode muggen, dus het werkt zeker wel!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja het trekt de muggen aan,maar het voorkomt niet dat je niet gestoken kunt worden en dit gebeurd niet als je een middel met DEET gebruikt. Leuk fimpje Voldemort,was het maar waar dat het hielp. :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ Prim helaas heeft de nieuwe blauwe lamp niet gewerkt... heeft wel insecten gedood maar dat zijn voornamelijk motten.
@HeerVoldemort, heb erg gelachen om het filmpje! Voor wat betreft humor is dit voor mij het besxte antwoord!
@Maria16, inderdaad, het is tijd voor een middel met DEET. Als iemand nog een tip heeft voor waar je voordelig een klamboe kunt krijgen, ik houd me aanbevolen!