Waar koop ik een tas die je op je lichaam draagt en die niet zwabbert?

Ik zoek een tasje (of iets vergelijkbaars) dat je op je lichaam draagt. Hoofddoel is dingen mee kunnen nemen en je handen vrij kunnen houden. Diefstalpreventie (zakkenrollers) is mooi meegenomen, maar is dus niet het hoofddoel.

Het tasje mag niet in de weg zitten en het mag niet zweterig zijn (om die reden valt een klein rugzakje dus af).

Verder mag het tasje niet zwabberen. Ik wil er namelijk mee kunnen klimmen (geen touwen en stijgijzers, wel af en toe een flinke klauterpartij waarbij ik mijn handen en voeten hard nodig heb), en ik wil ermee kunnen dansen.

Er moeten een portemonnee, een telefoon, een paspoort en een wandelkaart inpassen.

Welke tasjes voldoen aan deze eisen, en waar kan ik er één kopen?

Cryofiel
10 jaar geleden
in: Wonen
1.9K

Het beste antwoord

Het lijkt mij dat je dan aangewezen bent op een heuptasje. Die kun je kopen bij bijna iedere winkel die tassen verkoopt, maar ook bij V&D, de Bijenkorf en via het internet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kan je niet gewoon een schoudertas(je) nemen, die je overdwars draagt. Dat scheelt al een stuk in het zwabberen. Daarnaast kan je er nog een carabiner aan hangen om hem dan (tijdelijk) aan een riem(lus) vast te maken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Schoudertasje overdwars? Ik neem aan dat je diagonaal bedoelt. Dat is wat ik nu heb. Maar als er wat gewicht in het tasje zit, zwabbert het toch teveel. Vastmaken aan een riemlusje lukt alleen als je een broek draagt met van die lusjes. En ook dan: als je je zowel helemaal uit wilt kunnen rekken als ook naar voren wilt buigen zonder dat het tasje gaat zwabberen, lukt dat niet op die manier.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Denk dat je dan toch op een heuptasje uit komt.
Pacsafe zijn niet te stelen:
http://www.zwerfkei.nl/reisbenodigdheden/beveiliging/pacsafe-venturesafe-100
http://www.zwerfkei.nl/reisbenodigdheden/beveiliging/pacsafe-stashsafe-200 Zwerfkei zit in Woerden en is volgens mij niet zover van jou vandaan. Met de auto dan.
Zo, ik zei dat ik nog eens na zou gaan denken, ik heb wat gevonden.
1e, een riemtasje.
2e, een soort van band wat eigenlijk een tas is.

Let op, niet goedkoop!
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Bedankt voor je zoekwerk!