Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe plakband (scotch tape) verwijderen?

Ik hing vroeger mijn posters op aan mijn muur met scotch tape. Dit is geen doorzichtige plakband, maar eerder flou. Nu hangen de resten al zo'n 10 jaar aan mijn muur en wil ik ze ervan halen. Het zijn geen lijmresten, maar het plakband zelf die er niet af wil. Ik heb al HG stickeroplosser geprobeerd, met ander plaklint erover, met een schraper, met een haardroger, niets helpt. Iemand die raad weet?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat zit er op je muur, behang?
Rieneke1
7 jaar geleden
Afhankelijk van de ondergrond zou je olie kunnen proberen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Al met water geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Aceton is ook een goede verwijderraar

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Het ligt ook aan de ondergrond en pas op met sommige schoonmaakspullen, lees goed de uitleg van toepassing.

-Plakbandresten zijn eenvoudig te verwijderen met een doekje met terpentine.
-Plakbandresten van ramen, deuren etc. verwijder je met een flinke scheut azijn op een doek. Even wrijven en het is weg.
-Om oude restjes plakband van ramen te verwijderen, drenk je een stuk keukenrol in spiritus, en hiermee goed over de plak blijven wrijven, het gaat er echt af.
-Als U plakband wilt verwijderen, probeer het eens met lampenolie op een doekje en dan wrijven.
-Heb je plakband resten op je raam, deze zijn eenvoudig te verwijderen met wasbenzine.

Tweede bron:
- stickeroplosser / stickerremover
- wasbenzine
- pindakaas
- lampolie / slaolie / olijfolie
- afwasmiddel
Voor de juiste toepassing zie de bron!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding