Met sticker-oplosser. Bij de drogist te koop. Behalve stickers kan je daar ook heel goed plakband, lijm, spuitsneeuw, etc. mee verwijderen.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha nou,, wat een goede stickeroplosser dan als het niet werkt tegen stickerrestjes! het heeft heel erg geholpen !! dank u wel

Andere antwoorden (9)

Beetje nagellakremover op een watje doen en poetsen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het nog plakkende restjes zijn kun je het het beste eerst met een ander stukje plakband doen. Eroverheen plakken en er in 1keer aftrekken (net als bij harsen).
Met nagellak remover gaat het ook maar soms laat dat een plakzooi achter, of tast het de ondergrond aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
stickerremover, of met afwasmiddel, afwasmiddel heeft een ontvettende werking en heb het zelfgebruikt voor de restjes stickers die vrijkwamen toen we de plinten van de laminaatvloer haalde , werkt prima, stickerremover is ook goed spul maar dat moet je niet gebruiken als je stickers op een verf hebt geplakt want dan neemt die het verf ook mee
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat olie er overheen gieten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat ligt er helemaal aan waar het plakband opzit.
als het op verf zit zou ik niet met chemische middelen aan de gang gaan.

op een raam weer wel, op een houten vloer zou ik niet gaan schuren en zo zijn er nog tig opties.

het 'bandje' zoveel mogelijk verwijderen. eventueel warm maken met een föhn. het 'plak' met een ander plakband proberen te verwijderen wat beter werkt als het stof en vetvrij is, en als dat niet lukt olie erop smeren zoals hier al geopperd is. (slaolie. olfijfolie, net wat je in huis hebt)

voor alle zekerheid eerst even de ondergrond testen op een onopvallende plek, welke methode je dan ook op het plakband gaat los laten :)

succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat lukt het best met stoom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lampolie werkt ook goed. Te koop bij winkels als Marskramer, Blokker enz. Daarna wel even met water schoonmaken anders blijft het vettig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met wasbenzine. Alle lijmresten trouwens. Wel de dop weer goed op het flesje vanwege verdampen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit ervaring kan ik het plakband de föhn aanbevelen als middelen die milieuvriendelijk zijn en niet agressief. Mochten er dan nog resten overblijven smeer er dan pindakaas op, laat dat minstens 24 uur zitten. Ik heb er
zelfs Bisonkit mee van een kamerdeur gekregen.

Succes.