Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoeveel ruimte mag er overblijven als ik een barrièrestang (raambeveiliging) plaats in mijn raam?

Ik heb een raam dat naar buiten open gaat. Het is (voor dat soort ramen) een best groot* raam en ik ben bang dat ik niet genoeg heb aan 1 stang. Dus ik vroeg me af hoeveel ruimte er maximaal over mag blijven, zodat er niemand meer doorheen past. Nu doe ik het raam steeds dicht, maar qua ventilatie is het fijner als hij open kan blijven staan.
* Zie afbeelding. Mijn raam is 1x zo groot (qua hoogte).

Toegevoegd na 53 seconden:
PS. Ik zie een zwart plaatje nu maar hij is wel clickable, dan zie je wel het plaatje. :)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
3.4K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Bij voorkeur dient u alle ramen te beveiligen, bijvoorbeeld met afsluitbare raamvergrendelingen. Een oplegraamslot zorgt ervoor dat een ingeslagen raam niet kan worden geopend (let op het SKG*-keurmerk). Kelderramen beneden het grondoppervlak kunt u het beste beveiligen met behulp van spijlen. Er zijn ook niet permanente, uitschuifbare spijlen. Deze kunt u bevestigen met behulp van cilindersloten. De afstand tussen een spijl en het raamkozijn en tussen de spijlen onderling mag trouwens maximaal 16 centimeter bedragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke, mooi. Ik heb me suf gezocht maar kon de afstand niet vinden. Bedankt! :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding