hoe krijg je gevelverf snel van je muren?

ik zit nu al enkele dagen te schuren met een afbijtmiddel, maar er gaat nauwelijks iets af. ofwel is het oude verf, die niet af te krijgen is met moderne middelen, ofwel is er iets anders, maar vervelend is het wel
Hoe krijg ik die gevelverf eraf? Ik heb al verschillende soorten afbijtmiddel geprobeerd. gewoon erover schilderen is geen optie, het is echt in te slechte staat, ik heb al het één en ander gewoon kunnen afschrobben met een stalen borstel maar het is nog niet glad genoeg om netjes te kunnen schilderen...

9 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoge drukspuit erop, daarmee verwijder je alle losse delen.
Ivana
9 jaar geleden
Ja Crea, maar bij een oude muur ben je dan ook je voegsel kwijt en moet je de hele muur weer voegen (zoals bij onze buren).
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als de voeg zo slecht is dat ie er met een normale hogedrukspuit uitgespoten kan worden is het sowieso tijd voor nieuwe voegen. Zeker als je wilt gaan verven is het zonde als een deel van de voegen er al snel uitvalt. Verf die met een hogedrukspuit blijft zitten zit vast, dus kan blijven zitten als er overheen geverfd wordt.

Het beste antwoord

Zoals genoemd zandstralen. Maar dan is de steen vaak niet meer "waterdicht" en moet je hem opnieuw impregeneren. En dat spul is duur, heel duur.

Maar zit de verf op de gevelband of ook echt op de bakstenen?
In het eerste geval: met krabber en schuurmachine de loszittende delen verwijderen (zoveel mogelijk). Dan moet je ff naar een echte schildersvakhandel en iets als brillux fassaden spachtel ( http://www.brillux.de/lieferprogramm/farben-und-putze/?id=111&Cat=399353 ) halen. Dit is een vulmiddel die jet met je plamuurmes over de oneffenheden trekt. Laten drogen en dan met een fijne korrel afschuren. En dan opnieuw verven.

Als het op de bakstenen zit dan zou ik een hogedruk reiniger huren en met een vuilfrees het ergste weg spuiten.(zandstralen is duur).
En als je opnieuw gaat verven koop dan een grondeermiddel en verf van een beter merk (caparol, alligator). Die goedkope meuk ziet er na een paar jaar niet meer uit en levert deze problemen op.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+ maar impregneer duur?
Als je het per 5 liter bij een bouwmarkt koopt wel ja, maar in iets grotere hoeveelheden valt het mee hoor.
Alleen willen sommige bedrijven die het er voor je op willen spuiten/smeren je graag anders doen geloven.

Andere antwoorden (1)

Verf op een muur zit niet alleen maar op de muur, maar ook voor een deel in de stenen zelf, dus krijg je het er zo nooit meer af.
Vaak zit er op muren een latex verf en daar is geen afbijt voor.
Laten zandstralen is de enige optie, of anders toch alle losse delen er van af en nieuwe verf er op.
Dat wordt dagelijks zo gedaan, dus kan dat bij jou ook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+, De losse stukken haal je eenvoudig weg met een hogedrukspuit.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
ja de losse stukken, maar de vraagsteller wil de stenen schoon van de verf. tenminste zo begrijp ik het.