Mag je tijdelijk op kamers gaan in een andere stad? Zoals juli en augstus doorbrengen in Amsterdam?

Wij hebben thuis een discussie over een kamer-zaak. Het is puur theoretisch en we zijn niet geïnteresseerd . Is het mogelijk om in Juli en augustus op kamers te gaan in Amsterdam terwijl je in Zwolle studeert. En dan 1 september ga je weer terug naar huis toe. Je woont daar dan ook daadwerkelijk maar eigenlijk is het een lange betaalde vakantie naar een andere stad. Je bezoek staat helemaal los van de studie.

Ik denk zelf dat dit kan en je niet gecontroleerd word, de eis is dat je student bent en daar daadwerkelijk staat ingeschreven bij het GBA.

Wie weet het juiste antwoord want de rest van het gezin zegt dat dat niet mogelijk is.

Toegevoegd na 8 minuten:
P.S

Ik vraag dan ook uitwonende beurs aan he..
De vraag is dus; kan dit? Zou ik dus als ik een kamer heb gevonden in Amsterdam een zomertje uitwonende beurs kunnen trekken en daar leven? Ik sta dan dus ook niet meer ingeschreven in Zwolle.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
ronron1212
10 jaar geleden
je behoud je kamer in Zwolle en je gaat op vakantie in Amsterdam je kan ook een hotel kamer huren maar ook gewoon een kamer. Je schrijft je toch ook niet uit als je normaal op vakantie gaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, je behoud niet je kamer in Zwolle. Dit is niet mijn vraag, de vraag is of ik dan ook nog uitwonende Beurs kan vragen voor die 2 maanden terwijl het op kamers gaan compleet los staat van de studie. (Je volgt in dit scenario wel een studie maar dan wel 200 km verder op)
jc54
10 jaar geleden
Ja, het kan wel, bijv. voor een stage.
Het zal de I.B groep worst wezen wáár je studeert of wáár je woont, als je maar niet thuis woont en maar wél studeert. Als jij die twee maanden in Amsterdam gaat wonen (noem het stage lopen) en in Zwolle blijft studeren, gaat gewoon je beurs door. De reiskosten zijn wel voor eigen rekening bij een uitwonende beurs.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reiskosten zitten in ov-studentenreisproduct waarop je recht hebt zolang je recht hebt op studiefinanciering.

Antwoorden (2)

Ja dat kan, mits je een contract hebt van je huurbaas en in de gemeente Amsterdam ingeschreven staat. Na 2 maanden zal je je uitschrijven en weer inschrijven in Zwolle.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor een dergelijke korte duur en wanneer je het adres in Zwolle gewoon aanhoudt als zijnde jouw adres hoef je helemaal niets te doen ook niet bij het GBA, het wordt dan gewoon gezien als een vakantie, is de periode van verblijf langer dan 3 maanden moet je je wel in laten schrijven op het adres van verblijf.

Het krijgen van een uitwonende beurs is dan ook niet toegestaan.