Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Heb ik een dode kakkerlak gevonden?

Het beestje op bijgevoegde foto (foto is wat donker uitgevallen) vond ik dood naast het keukenblok. Het beestje was zwart (kan ook zwartbruin zijn geweest) en had volgens mij soort van vleugels op de rug.
Is dit een kakkerlak? En zo ja, wat nu? Hopelijk niet gelijk aan de dure professionele ongedierte bestrijding...

Ik heb gelijk de plint onder de keuken losgehaald om te kijken of daar nog beestjes zaten, maar kon niks ontdekken op een paar spinnenwebben na. Het betreft overigens een woning/appartement die pas circa 1,5 jaar oud is en wordt altijd netjes gehouden...

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh ja het beestje was +- 1 cm groot.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

nee dit lijkt me geen kakkerlak die zijn groter en heeft langere sprieten
dit lijkt toch meer op een springhaan ?
(Lees meer...)
10 jaar geleden
kakkerlakken zijn ovaal van vorm en zeer plat, dat is de kever op je foto zeker niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is een wants, soms komen er op zomeravonden wel wat wantsen op het licht af. Plaatje is te onduidelijk om te zien wat voor soort. Wantsen kun je altijd herkennen aan een driehoekig schild achter de kop. Ook zijn ze van boven afgeplat in tegenselling tot kevers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding