Zijn er risico's bij het wonen in een huis waar asbest is verwijderd?

Ik ben van plan om een huis te huren. Nu zag ik na een google opdracht op het adres dat de gemeente op het adres asbest heeft verwijderd. Dit is dooreen erkend bedrijf gebeurd. Zijn er nog risico's voor het oplopen van een ziekte door asbest in dat huis.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee hoor, daar hoef je je geen zorgen over te maken. Asbest is eigenlijk niet eens gevaarlijk zolang je het met rust laat. Het probleem komt pas als je er minuscuul kleine deeltjes van inademt. Aangezien het verwijderen door een erkend bedrijf is gebeurd, veronderstel ik dat je het gewoon kunt huren en dat er geen asbest-gerelateerde gevaren voor je gezondheid zijn.

Het verwijderen van asbest is een uiterst zorgvuldig karwei en wordt alleen uitgevoerd door erkende bedrijven. Asbest is pas schadelijk wanneer het beschadigd is, voordat de asbest werdt verwijderd hebben daar ook mensen gewoont dus er is niets om je zorgen over te maken.

Juist niet: het huis is gesaneerd, door een erkend bedrijf, dus alle asbest is weg. Geen zorgen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100