zijn er voorschriften (nieuwbouw) mbt slaapkamers?

De ruimte is formeel aangegeven als slaapkamer. Het plafond van de slaapkamer is echter ook de onderzijde van het dak. Hoogte slaapkamer 4,06 m. Dit plafond ? bestaat uit groene dakplaten welke niet door de aannemer in kleur (bv wit) worden gespoten. Men zegt dat dit niet hoeft omdat het de onderzijde van het dak is. Wie o wie kan mij helpen.

Toegevoegd na 1 uur:
Zelf verven kan ik zeker, maar ik wil graag weten of een aannemer verplicht is een leefruimte (de slaapkamer dus) op te leveren met wit gespoten pafonds.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wij hadden 11 jaar geleden bruine dakplaten, prima te schilderen en dan kun je er onder slapen (mits je wel een dakraam hebt wat open kan mijns inziens). Wat is je probleem, je kunt toch zelf verven?
Poet
10 jaar geleden
Als je gaat voor netjes dan is het wellicht handiger om eronder een plafond van gipsplaten met daarop stucwerk te laten aanbrengen.
Poet
10 jaar geleden
Of op de dakplaten zelf laten stucen, als ze daarvoor geschikt zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Crea; het gaat hier om een slaapkamer op de eerste verdieping. staat op de tekening ook aangegeven als slaapkamer.

Antwoorden (2)

Naar mijn weten geldt dit alleen voor de begane grond en eerste verdieping, je hebt niet vermeld op welke verdieping deze kamer is geplaatst, maar gezien het om een kamer gaat, die zich direct onder het dak bevindt, ga ik ervan uit dat deze kamer boven de eerste verdieping ligt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als van te voren daar geen afspraken over zijn gemaakt heb je geen poot om op te staan. Dat zijn zaken die je duidelijk moet doorspreken en vastleggen voordat je de opdracht geeft.