Waarom is 'de juiste pan' voor het juiste effect belangrijk?

Kun je in een hapjespan met anti-aanbaklaag eigenlijk wel vlees braden/stoven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (4)

Natuurlijk, alles kan. Maar het bak resultaat en het leven van de pan komen in gevaar.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
verklaar u svp nader Liesbeth..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste Eleo Als je een pan gebruikt voor een langdurig braad gebruik dan is de bodem te dun en slijt ht sneller en het product kan sneller verbranden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank voor de toelichting Liesbeth.
In principe is een pan een pan. De verschillende soorten pannen met al dan niet anti aanbaklaag, zullen beter geschikt dan wel speciaal voor bepaalde bereidingen zijn. Maar water koken in een wok of vlees stoven in een koekenpan kan allemaal zolang de pan maar voldoende groot is. Denk maar eens aan kamperen, dan heb je ook maar beperkt materiaal tot je beschikking en kan je met de nodige kunstgrepen toch maken wat je wilt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt in een hapjes pan in principe alle vleesbereidingen doen. Een stoofpotje of braadstuk kun je er prima in klaarmaken, en er zelfs een biefstuk in bakken. Maar door de hoge vorm is het soms minder confortabel.
Een hapjespan is een type-pan om wat grotere volumes in op te warmen(nassi/bami ,macaroni, stamppotje enz.
Het is eigenlijk een koekenpan met een verhoogde rand en een deksel, dus zoals gezegd multi toepasbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeker, je kan er zelfs een ei in koken, of je broek in verven, en ook je tulpen in uit laten komen.
Maar serieus.. voor stoofgerechten is het belangrijk dat je pan dik is, zodat het vlammetje eronder zich verspreidt, en niet alleen dat ene plekje onder de pan warm maakt. Als je snel heel veel hitte op een plek wilt kan je het beste kiezen voor een dunne bodem.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@heidi78: okay, dankjewel - duidelijk.