Wie kan me vertellen hoe deze "vaas" heet?

Ik heb hem gekocht in een brocante-zaak. Ze konden me er niets oververtellen alleen dat het uit Frankrijk komt. Heb google gebruikt zowel met beschrijving als met afbeelding zoeken, niets.

Toegevoegd na 7 uur:
De "vaas" kan er trouwens uitgehaald worden zit in een soort houdertje.
Ik maak maandag wel nieuwe foto's. Het ligt nu in de winkel.

Toegevoegd na 2 dagen:
Er staat niets aan de onderkant. De standaard en de houder lijken mij van tin.

Toegevoegd na 5 dagen:
Heb een andere foto ge-upload voor meer duidelijkheid.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat een leuk ding!!
Antoni
10 jaar geleden
Wat is de naam van het ding onderaan? Een "presenteerschaal"? Is het dus een presenteerschaal met een vaas? Of noem je zoiets anders? Samen heet het misschien anders. Daar kan ik met je antwoord op mijn vraag naar op zoek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is vast niet als vaas bedoelt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
maak hem leeg, maak een foto op een witte achtergrond, zorg ervoor dat alleen de vaas zichtbaar is, maak een foto, zoek via google de vaas met de foto (je kan afbeeldingen invoegen in een zoekresultaat)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb al gezocht met afbeeldingen met google echter niet met een witte achtergrond.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni de vraag is juist hoe heet dit?
Antoni
10 jaar geleden
Ja, natuurlijk, dat heb ik begrepen, maar het onderste deel bestaat toch ook zonder de vaas en heeft dan toch ook een naam? Met welke woorden (je noemt zelf "beschrijving") heb je dan zelf gezocht naar een antwoord? Ik vraag me dus alleen maar af hoe het ding onderaan alléén heet. Dat is alles. De rest van wat ik zei in mijn eerste reactie is toelichting.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ieder bedankt voor het meedenken, ik denk niet dat iemand (incl. ik) het weet.

Antwoorden (1)

Ik dacht dat het een etagere was waar je post op kon leggen of een berichtje achter laten.
Dus dat was eigenlijk de functie ervan.
Bovenin stonden dan bloemen.
Zette men in de gang vroeger.
Dus eigenlijk een berichten/post etagere.
Een echt decoratief stuk.

Toegevoegd na 11 uur:
ga eens naar google en toets verre ancien tous les messages in.
Dan zie je een soortgelijke maar ik denk een antiek voorbeeld.
Die van jou is vel mooier misschien niet zo oud maar veel mooier.
kijk eens of er aan de onderkant iets gegraveerd staat?
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
De functiebeschrijving klinkt logisch, maar of zo'n ding nu een etagère heet? Moet een etagère niet meerdere "lagen" ("etages", schalen dus) hebben om een étagère te kunnen heten?
Antoni
10 jaar geleden
Op http://www.etymologiebank.nl/trefwoord/etagere staat "van étage [verdieping]", dus wat ik denk, lijkt te kloppen, maar ik ben benieuwd wat jij vindt van mijn vraag.