Kan ik de gemeente vragen een oplossing te vinden voor ons container probleem?

Ik deel samen met 2 buren een tuin. Deze tuin is ongeveer 4 m².Elke woning heeft 3 containers (grijs/groen en plastic). In onze tuin staan dus 9 containers. Ik kan niet meer lekker in de achtertuin zitten, want 1. er is geen plek, 2. het stinkt behoorlijk. Binnenkort krijgen we, per woning, er ook nog een papiercontainer bij. We vinden dit een behoorlijk probleem, is hier iets aan te doen? Het zijn trouwens koopwoningen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (4)

Je containers goed schoonmaken of laten maken. De gemeente zal je probleem niet oplossen heel jammer maar het is gewoon jouw probleem.
ronron1212
10 jaar geleden
1. Je kunt samen met de buren containers gaan delen en de overbodige exemplaren inleveren bij verstrekker.
2. De papiercontainer is (meestal) niet verplicht, vaak zijn er alternatieven, bijv. een verzamelpunt. Dat geldt vaak ook voor plastic.
3. Indien van toepassing: je kunt grote containers (240 ltr) laten vervangen door de kleine (120 ltr).
4. Je kunt altijd contact opnemen met Gemeente (indien deze zelf het afval ophaalt) of het afvalbedrijf (indien uitbesteding) om probleem te bespreken. En neem aan dat overige buren er ook "last" van hebben. Een (gezamenlijke) tuin van 4 m2 (!) is bepaald geen ruime plek om 9 containers te stallen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is een probleem waar jullie zelf een oplossing voor zullen moeten vinden.
Als het kan kunnen jullie containers inleveren, dat is lastiger als jullie per lediging betalen. 3 groene containers lijkt me sowieso overdreven met 1 kleine tuin, vooral groene containers gaan stinken als je niet of nauwelijks gebruikt worden.

Ondergrondse opslag:
http://www.rtvnoord.nl/mobiel/i/index.asp?p=100602
http://www.subyard.com/hoe-werkt-het/
(niet goedkoop)

Een ombouw zou ook een optie kunnen zijn,
of een gedeeltelijk ingegraven ombouw. De container moet er dan uitgetild worden, maar dat is goed te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een container is niet verplicht, in onze gemeente mogen we kiezen voor zakken of containers.
In jullie geval zou je kunnen kiezen voor afvalzakken en die zelf als ze vol zijn naar de werf brengen, dan heb je geen stank en geen troep in de tuin.
Wij doen dat met het afval van plastic, de zakken worden 1 x per 2 weken opgehaald. Wij brengen ze weg als we een volle zak hebben, kost niets.