Hoe kom je aan boek kaften?

Als je zelf een boek bindt, waar haal je dan de kaft vandaan? Kan je die ergens laten maken? Zijn die standaard te koop? Of moet je die elke keer zelf maken uit kartoon & een bekleding van linnen, leer of papier?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Die maak je zelf.

Dat kan ook van hout, metaal, plastic of wat je maar wilt, je kunt je creativiteit daar volledig op botvieren.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige tijdschriften zijn voorbereid om in te binden. De paginanummering begint dan niet iedere aflevering opnieuw maar loopt gewoon door van aflevering tot aflevering. Daar hoort doorgaans ook een inhoudsopgave bij. Soms levert zo'n uitgeverij daar kant-en-klare banden bij. Anders zou je eens bij een boekbinderij kunnen informeren. Misschien hebben ze een restpartij liggen in de juiste maat want in opdracht laten maken lijkt me tamelijk prijzig. Anders zit er niets anders op dan ze zelf te maken.

Andere antwoorden (3)

Misschien de boekbindwinkel te Amsterdam?
13 jaar geleden
Je geeft eigenlijk zelf al antwoord op je vraag: die kan je zelf maken, of ergens laten maken. Helemaal afhankelijk van wat je wilt, vroeger werden ook boekenkaften van hout gemaakt, al dan niet bekleed.
De boekbindwinkel waar al eerder naar verwezen werd, is een goede plek om iets te kopen alleen dat is wel in Amsterdam, en jij zit geloof ik in het oosten dus dat is een hele afstand. Maar als je wilt boekbinden, en dat is een heel ambachtelijke activiteit, dan draai je toch je hand niet om voor het maken van een mooie kaft? Koop karton in de juiste kwaliteit, beplak dat met het materiaal van je keuze, en je hebt een mooie kaft die helemaal weergeeft wat jij je er van voorstelt.

succes in ieder geval.
itsme
13 jaar geleden
Als het om 1 exemplaar gaat, stap dan eens bij een boekbinderij naar binnen. Die hebben zat restantjes liggen. Een linnen kaft is het mooiste. Dit boekbinders linnen zit opgeplakt op een drager van papier zodat je het linnen weer op karton kan plakken. Let wel dat er veel komt kijken bij een boek inbinden en dat het zonder ervaring en de juiste apparatuur een helse klus is. Bij het KVGO (ga naar kijken op Google) kan je een binderspakket kopen waar alle materialen al in zitten.