Hoeveel liter water gebruikt een doorsnee wc per spoelbeurt?

Het is een oudere installatie, ca 20 jaar oud, met een bovenbak en een echt trek-kettinkje!

Als een dergelijke vraag al eerder is gesteld, heb ik hem niet kunnen vinden. Ik heb in de zoekfunctie ingevuld: wc doorspoelen water hoeveel liter.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
10.5K

Het beste antwoord

De inhoud van een hooghangende stortbak is ca 8 liter.
Laaghangende reservoirs hebben vaak een dubbele spoelknop voor grote/kleine boodschap: resp 6 en 9 liter, maar is beetje afhankelijk van het merk. Je kunt ze zelf vaak zuiniger maken met trucjes, bijv. bijstellen van de zgn drijver.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie evt ook:
http://www.goeievraag.nl/vraag/financien-werk/financien/overig/kost-keer-wc-spoelen.227472