Waarom kun je Kieseriet een groen stimulator niet meer kopen ?

Kieseriet zit veel magnesium in dat een plant (gras) groener maakt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Pieter2011
10 jaar geleden
Misschien om al die ambtenaren aan het werk te houden?
http://www.telegraaf.nl/feed/21670563/__Plasje_ambtenaar_voor_gazon__.html

Antwoorden (1)

Gras heeft vooral stikstof nodig, waar het ook mooi groen van wordt.
Het gebruik van kieseriet op een gazon, is uit de mode geraakt.
En mogelijk daardoor op een tuincentrum niet meer te koop.
Maar op internet staat er nog genoeg.

Normaal gesproken, als je het gazon bemest met een goede organische mest, is het geven van een kieserietgift, niet nodig.
Maar geef je uitsluitend kunstmest, dan loop je een keer totaal vast.
Meestal na een jaar of 7 a 8 .

Toegevoegd na 1 minuut:
Het kan ook heel goed een tekort aan ijzer zijn, ijzer zorgt namelijk ook voor de groene kleur.