Mijn man en ik hebben een koopwoning kan ik dan ook nog een woning huren voor ,mijn dochter?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Dat zou wel kunnen, maar dat hangt natuurlijk van de verhuurder af
en in hoeverre die een inkomenseis heeft en of jij daaraan kan voldoen
met je huidige vaste lasten.
In de sociale woningsector kan jij niet een huis huren als je al een woning hebt,
maar particulier is er geen bezwaar.
Of het verstandig is, is een andere kwestie.
Je kind kan het best zelf de huurder zijn van de woning, zodat hij of zij ‘uitwonend’ is. Uitwonende kinderen kunnen zich inschrijven in de woongemeente en krijgen ook meer studiefinanciering van de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO).
http://www.cjgmiddendrenthe.nl/jongvolwassene/wonen-en-werken/wonen/huren-of-kopen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een moeilijke situatie op het punt van bevallen , baan kwijt dus dan word een sociale huurwoning al niets maar een vrije sector zou kunnen toch ? Gr
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor de reacties