na levering van een cv ketel wil de leverancier de gratis ondershoudsbeurt niet uitvoeren. hoe kan ik hem sommeren dit alsnog te doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

De eerste stap is zowiezo een officiele en aangetekende brief te schrijven met daarin uw sommatie, uiteraard met redenen omkleed waarom u denkt dat u daar recht op heeft.
In deze brief verzoekt u degene tot een reactie ( eventueel ook schriftelijk ).
Waarom op deze wijze?
Dan heeft u namelijk een bewijs van zijn al of niet welwillendheid, en kunt u beginnen met een dossiervorming.
U heeft dan immer een bewijs in handen dat u stappen heeft ondernomen,
immers ieder instituut waar u ook aanklopt vraagt als u al contact hebt opgenomen met de betrokken partij en zo ja, welke stappen.
En mocht de tegenpartij het eea ontkent dan kunt u dat weerleggen adh van uw correspondentie.

Dat is stap één

Nu het vervolg
Neem een terzake kundig iemand of bureau in handen.
Oa consumentenbond,geschillencommissie of het juridisch loket

http://www.consuwijzer.nl/thema/uw-recht-halen