Hoe heet dit plantje?

Graag wil ik weten hoe het plantje met de gele trompet-achtige bloempjes heet en ook wil ik graag de naam weten van het plantje met de witte bloempjes. Ze staan beiden op een rotsbergje.

Toegevoegd na 27 minuten:
Het plantje met de gele bloempjes is 20 à 25 cm hoog, het 'blad' lijkt op bieslook. Het is nu net uitgebloeid.

De plant met de witte bloemetjes is ongeveer even groot en bloeit nu nog.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
2.1K

Het beste antwoord

het geel bloeiend plantje tussen de wit bloeiende Arabis is een botanisch bolgewasje, kan even de naam niet vinden.
maar misschien herinner je nu dat je een bolgewasje geplant hebt.

Toegevoegd na 3 uur:
ja ik heb hem gevonden, het is een narcissen soortje Narcissus bulbocodium var. conspicuus een echt wel onbekend soort, die je bijna nooit ziet.
Wees er maar zuinig op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De gele trompetbloem (Campsis radicans) zie je gewoonlijk langs de weg en in tuinen. De plant komt oorspronkelijk uit tropisch Amerika.
Het is een struik of kleine boom die trossen gele bloemen draagt aan het eind van de takken.
De bloemen hebben een trompetvorm, vandaar de naam. Iedere bloem heeft vijf bloembladeren die min of meer ovaalvormig zijn.... Een snelle groeier, en niet kapot te krijgen plant! Elke drie maanden gelijk met de grond snoeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het eerste plantje is:
vergroot
Campsis radicans 'Flava' (syn. Campsis radicans 'Yellow Trumpet') (Trompetklimmer)
Gele trompetachtige bloemen die in aug./sept. bloeien

De plant is zelfhechtend, maar bevestig haar toch op enkele plaatsen;op oudere leeftijd kan ze van de muur waaien.
bloeitijd aug- sep.
de plant komt erg laat in blad; denk na aanplant dus niet te snel dat hij dood is.

Het witte komt op mij over als de Philadelphus coronarius,maar zeker ben ik er nog niet van.

Groet:Zoekertje