Wat voor plant is dit?

Al wandelend door het bos kom ik overal, tegen de rand van het pad, deze plant tegen. Wat is de naam van deze plant?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
Amadea
10 jaar geleden
Een onzichtbare. Je zult een duidelijke beschrijving moeten geven als er geen foto bij komt!
Cryofiel
10 jaar geleden
Hmm, dat is dus zo'n 200 meter dit pad op:
http://maps.google.com/maps?q=Oosterwolde,+The+Netherlands&hl=en&ll=53.005733,6.192555&spn=0.009929,0.014999&sll=37.0625,-95.677068&sspn=107.576502,61.435547&oq=Oosterwol&hnear=Oosterwolde,+Ooststellingwerf,+Friesland,+The+Netherlands&t=m&z=16&layer=c&cbll=53.005727,6.188461&panoid=CsSXPhF2bz0nc3843NYB8g&cbp=11,355.75,,0,16.5 Op Street View kan ik deze plant niet herkennen.

Het beste antwoord

Ik denk aan gewoon nagelkruid, Geum urbanum, die idd vaak langs bosranden voorkomt.
Rieneke1
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat denk ik ook!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duidelijke herkenning op de foto. Dit is het! Bedankt voor je antwoord!

Andere antwoorden (3)

Boterbloem
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, die heeft heel andere bladeren. Al lijkt het bloemetje er wel op...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je boterbloem op typ op google zie ik wel die bladeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kijk maar eens bij me link. (bron)
Amadea
10 jaar geleden
"Me link" laat geen grote drievormige bladeren met stekeltjesranden zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ow verkeerde link.
de gele dovenetel,

Een eenjarige plant is een plant van de beschuwde
vochtige plaatsen in het bos. De gele dovenetel
is ook in de tuin aan te treffen waar het wordt
gebruikt als bodembedekker voor vochtige donkere
plaatsen. De gele dovenetel bloeit vanaf begin mei,
soms al eerder. De witte en paarse dovenetel
bloeien ervoor. De bevruchting wordt door
hommels verzorgd. De gele dovenetel verspreidt
zich vooral via de wortelstokken.

Toegevoegd na 8 minuten:
De foto die ik er net bij had leek er niet echt op, maar google even op dovenetel en dan afbeeldingen dan zie je genoeg foto's die er wel op lijken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk Noorse ganzerik (Potentilla norvegica), vanwege de drievoudige bladeren in ieder geval een Potentilla.