Wat voor plant is dit?

Al wandelend door het bos kom ik overal, tegen de rand van het pad, deze plant tegen. Wat is de naam van deze plant?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ik denk aan gewoon nagelkruid, Geum urbanum, die idd vaak langs bosranden voorkomt.

Bronnen:
http://images.google.com/imgres?q=nagelkru...

Boterbloem

de gele dovenetel, Een eenjarige plant is een plant van de beschuwde vochtige plaatsen in het bos. De gele dovenetel is ook in de tuin aan te treffen waar het wordt gebruikt als bodembedekker voor vochtige donkere plaatsen. De gele dovenetel bloeit vanaf begin mei, soms al eerder. De witte en paarse dovenetel bloeien ervoor. De bevruchting wordt door hommels verzorgd. De gele dovenetel verspreidt zich vooral via de wortelstokken. Toegevoegd na 8 minuten: De foto die ik er net bij had leek er niet echt op, maar google even op dovenetel en dan afbeeldingen dan zie je genoeg foto's die er wel op lijken.

Ik denk Noorse ganzerik (Potentilla norvegica), vanwege de drievoudige bladeren in ieder geval een Potentilla.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100