Kan een wietplant bevrucht raken door een andere plant?

Stel je hebt een vrouwelijke wietplant en wat andere bomen en planten ernaast. Kan die wietplant dan bevrucht raken door een van die planten of bomen. En dus vervolgens zaden gaat produceren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.5K

Het beste antwoord

Nee, dat kan niet. Als jij een vrouwelijke wietplant in je tuin hebt, kan die alleen bevrucht worden door een mannelijke wietplant. Dat hoeft dan niet exact dezelfde soort te zijn. Als bv. jij een vrouwelijke Blueberry in je tuin hebt, zou die wel bevrucht kunnen worden door een mannelijke Masterkush in de tuin van de buren.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies, net als bij dieren kunnen planten alleen bevrucht raken door dezelfde klasse. Dus wel door een ander ras, niet door een ander soort.

Andere antwoorden (2)

Nee, dat heeft te maken met het verschil in DNA en het behoud van de soort.
Ieder leven op aarde deelt DNA. Zo is 50%van het menselijk DNA gelijk aan dat van een banaan.
Summier uitgelegd Het DNA van een soort klikt mooi tesamen bij de bevruchting. Het is als een puzzel die mooi in elkaar past. Vervangt men nu een aantal stukken puzzel met die van een andere puzzel dan ga je gaten krijgen in de puzzel omdat die niet passen. Daar stopt dan de kans op levensvatbaarheid.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wat ook een mogelijkheid is, is bevruchting door uitwerpselen van vogels.
in diverse vogelvoeders zitten mannelijke wietzaadjes.
deze wijsheid heb ik van mijn buurman die kanarie fokker is, en meerdere plantjes in zn tuin had staan.en het zaad daarvan verspreid zich via de lucht.