Hoe kan ik mijn balkon 'houten vlodders' groen vrij maken?

Ik heb een balkon met houten vlodders.
Er zit allemaal aanslag op het is groen. (Soort van mos)
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
2.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel je geen vlonders?
bamibal
11 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/huis-tuin/tuin/hou-houten-vlonders-mooi.52592

Het beste antwoord

Het lukt ook prima met schoonmaakazijn, is ook nog eens goedkoop. Spuit het met een plantenspuit op de vlonders, laat dit een poosje intrekken en je schrobt het er zo vanaf. Het ruikt niet erg lekker, maar het werkt goed. Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Wij hebben 2 houten terrassen en doen dit al een paar jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
goed antwoord

Andere antwoorden (2)

HG Groene aanslagverwijderaar is daar een prima product tegen, ook verkrijgbaar bij de Action in huismerk, veel goedkoper, zeker zo effectief.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
HG groene aanslagreiniger verwijdert de bekende grauwe groene sluier, of beter gezegd algengroei, van terrassen, paden, muren, daken, bielzen, terra cotta potten, grafzerken, etc. Na het aanbrengen is de algengroei binnen 36 uur verdwenen. De reiniger zet zich vast in de ondergrond waardoor het materiaal voor een paar maanden goed beschermd is tegen algengroei. Vanzelfsprekend is HG groene aanslagreiniger niet schadelijk voor gras en planten. HG groene aanslagreiniger moet bij droog weer aangebracht worden en bij voorkeur in een periode waarin de eerste 2 dagen geen regen verwacht wordt. HG groene aanslagreiniger oplossen in een verhouding van 1:20 met water, of een kwart fles op een halve emmer water. Breng de oplossing aan met een gieter, bezem, luiwagen of plantenspuit. Doordat HG groene aanslagreiniger geen schadelijke stoffen achterlaat, hoeft er niet te worden nagespoten. Na behandeling is het oppervlak voor maanden perfect beschermd tegen algengroei.

Schijnt uitstekend te werken. Ik ben sowieso erg te spreken over de producten van HG! Gebruik zelf o.a. de roestoplosser en deze is onovertroffen in!