Kan je een onroerend goed, dat reeds eerder in je bezit was en dat je verkocht hebt, zonder problemen terug aankopen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Een dergelijke aankoop gaat net zo makkelijk of moeilijk als de aankoop van onroerendgoed dat niet eerder in je bezit is geweest. Allereerst heb je een bereidwillige verkopende partij nodig en jij zult de zaak moeten kunnen financieren.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
paulus811
10 jaar geleden
Inderdaad, zo simpel is het.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dus van mij plus+

Andere antwoorden (2)

Als je alles volgens de NL wet doet is het geen probleem.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De overeenkomst van koop is een normaal contract waarbij de een verkoopt aan de ander, de koper, tegen een overeen gekomen prijs.
Kortom: je kunt het onroerend goed van de huidige eigenaar kopen, als hij daar mee instemt en jullie het samen over de koopprijs ( en andere voorwaarden) eens kunt worden. Reken er maar op dat de huidige koper een hogere prijs zal vragen maar dat is zijn goed recht. Hij kan ook gewoon weigeren in te gaan op je verzoek/aanbod en dan is er verder niets meer aan te doen.