Mag je kartonnen melkpakken,als je ze goed uitspoelt bij het oud papier doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.4K

Het beste antwoord

Ik werk zelf in de afval branche en het juiste antwoord is: Nee, melkpakken (ook wel drank kartonnen) horen niet bij het oud papier. Ze horen bij het huishoudelijke afval.

In sommige gemeentes kan je drank kartonnen in een aparte container bij een supermarkt kwijt, of wellicht op de milieustraat (stort). Dit kan je in de gemeente gids vinden of vragen aan de lokale vuilophaaldienst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

nou liever niet. oud papier is meer kranten en folders enzo. de sappakken en de melkpakken daar zit een soort van aluminiumlaagje binnen in zodat de vloeistof er niet door heen kan dus t is niet echt 100% papier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, volgens de oudpapierwijzer die hier wordt uitgegeven horen goed schoongemaakt e zuivelpakken bij oud papier

Toegevoegd na 2 minuten:
Vreemd, als ik google dan zie ik bij andere gemeentes dat het er niet bij hoort.
Kijk duswat je eigen gemeente aangeeft
13 jaar geleden
Volgens wikipedia:

Niet bij het oud papier hoort papier of karton dat ijzer bevat zoals ordners.
Dat geldt ook voor de kartonnen verpakkingen van zuivel en frisdrank. Die hebben een plastic laagje aan de binnenkant.

In onze gemeente is dat ook aangegeven: kartonnen zuivelpakken horen niet bij papier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en hoe zit het dan met nietjes?
gewoon met het reguliere vuil meegeven .
maar waarom je het goed moet uitspoelen is mijniet helemaal duidellijk .
ik neem aan dat er geen zware metalen in hebben gezeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
anneliez
13 jaar geleden
Nee met die zware metalen valt het wel mee, maar wat denk je van de stank van schimmels en rotting als dat oud papier een keer in de maand opgehaald wordt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is niets dat zo vreselijk stinkt als melkschimmels. En op die berg zooi, liggen wel een paar pakken!
Nee, pizzadozen en sap- en melkpakken, dit afval hoort in de grijze container.