Verkeerde verfkleur, Welke kleur bijmengen ?

Voor een garagevloer heb ik betonverf laten mengen en dat is naar nu blijkt de verkeerde kleur. De verf die ik nu heb is een pastel-geel. Moeilijk uit te leggen, maar het is de kleur die je krijgt als je knalgeel met wit mengt. Dat geeft een pastelachtig geel. Ik wil vanaf deze kleur door hem te mengen naar de kleur licht beige, zandkleur. (droog zand|) Of beter gezegd, de kleur van koffie met flink wat melk Welke kleur moet ik bijmengen? Ik denk zelf bruin maar daar ben ik niet zeker van.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ga met de verf terug naar de bouwmarkt of de verfwinkel die de kleur heeft gemengd. Op basis van de sticker waarop de samenstelling staat, weten zij wat erin zit. Zoek bij dat bedrijf een staal uit van de kleur die je wel wilt hebben. Zij kunnen daar op basis van de kleuren die al op de verfsticker vermeld staan precies de juiste kleuren bijmengen, zodat het oorspronkelijke lichtgeel een mooie zandkleur wordt. (Ik heb dit zelf gedaan toen bordeauxrode houtverf bij nader inzien te bruin bleek te zijn. Ik heb een verfroerstaaf meegenomen met daarop de ingedroogde muurverf waar de houtverf bij moest passen. Daarmee heb ik bij Karwei exact dezelfde verfstaal uitgezocht en de verfbaliemedewerker heeft mijn verkeerd gekleurde houtverf perfect bijgekleurd.) Toegevoegd na 9 minuten: Vergeten te vermelden: het bijmengen was zelfs gratis. "Service van de zaak", zei de medewerker.

Blauw-paars Bruin in een combinatie van de 3 primaire kleuren: rood, geel en blauw. Geel heb je al, dus er moet rood en blauw bij. (een heel klein beetje) uit de bron: Meng groen en rood om bruin te krijgen! groen is geel en blauw (geel heb je al) dus er moet 2 x zoveel blauw als rood bij. en evenveel blauw als dat er geel in zit. Het nadeel is dat er waarschijnlijk al redelijk wat geel in zit, als je er evenveel blauw en geel bij doet en de helft rood dan krijg je waarschijnlijk een te donkere bruin. Wat je kan doen in 2 delen blauw met 1 deel rood mengen. Je krijgt dan blauw-paars. Doe daar een klein beetje van bij je pastel-geel, mengen en kijken wat het wordt, doe er steeds iets bij totdat je tevreden bent. Het wordt dus steeds donkerder. Toegevoegd na 2 minuten: "als je er evenveel blauw en geel bij doet" moet zijn: als je er evenveel blauw ALS geel bij doet

Bronnen:
http://nl.wikihow.com/verf-mengen-om-de-kl...

Gooi er maar een klein tikkeltje oxydrood ( = bruinrood) bij. Dan trekt deze kleur wel om naar beige. Probeer het maar eens met een klein beetje in een conservenblik dan zie je meteen hoe sterk het kleurt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100