mijn orchidee valt uit maar er zitten wel nieuwe knopjes in geef ik hem teveel of te weinig water dan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik weet niet hoeveel water jij hem geeft, dus ik kan niet zeggen of je hem teveel of te weinig geeft. Orchideeën hebben maar één keer per week water nodig.

Een orchidee (de Phalaenopsis, de meest bekende soort)) hoeft maar één keer per week water. Volgens een kweker kunt u de plant daarbij het beste dompelen, één keer per week of één keer per twee weken. Orchideeën houden ook van een matig warme omgeving, dus een koude plek in huis is niet bevorderlijk voor de bloei. Een Phalaenopsis kan ongeveer 3 tot 6 maanden bloeien, is uw plant uitgebloeid en de steel is nog groen dan kunt u hem boven het derde oog afknippen. Als u de orchidee al wat langer heeft, zal de plant in groei en bloei achteruit gaan. Zie de bijgaande site.

Bronnen:
http://www.orchideeenvdlinden.nl/page_1179...

Vaak wordt vergeten dat een orchidee ook meststoffen moet hebben en niet kan leven van alleen maar kraanwater. Er is een vloeibare mest in de handel voor orchideeën. Neem een bak met water en los daar de mest in op, volgens de voorschriften. Zet daar de orchidee een uurtje in, haal hem er uit, laat hem uitlekken en zet hem weer in de kamer, op een lichte plaats, die in deze tijd ook best in de zon kan zijn. Gooi het resterende water niet weg, maar geef dat aan je kamerplanten. Herhaal dit iedere week, maar eenmaal per maand met mest. Mogelijk is je orchidee al te ver heen en vallen de rest van zijn bloemknoppen er ook af. Doe je alles goed, dan voelt het blad van de orchidee, dik, vettig en stevig aan. Ook kan je aan de luchtwortels, die boven de pot groeien, nieuwe punten zien zitten, die anders van kleur zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100