Welke inheemse vogel legt effen groene eieren van ca. 2,5 cm?

Ik zoek een vogel die in Nederland leeft met GROENE, niet blauwe of gespikkelde, maar egaal groene eieren van ongeveer 2,5 cm doorsnee.

Toegevoegd na 6 dagen:
Helaas : geen Beste Antwoord - niet eens een goed antwoord vrees ik!!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
9.3K
Rieneke1
10 jaar geleden
Leuke vraag! Ik zou denken de heggemus, maar dan lijken de eitjes me aan de grote kant?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je! [likewise!]
De heggemus heeft blauwachtige eitjes.

Antwoorden (3)

Misschien zijn het deze wel...:
De 21-jarige Keulenberg houdt al vanaf zijn veertiende duiven, maar had dit nog nooit gezien, zegt hij. 'Het is heel bijzonder. Normaal leggen ze altijd witte eieren.'

'De duif van wie deze eieren zijn, heeft al eerder eieren gelegd. Toen waren ze gewoon wit, dus ik stond er wel even van te kijken,' legt Keulenberg uit. Hoe het precies kan dat er opeens twee groene eieren in het nest lagen weet hij niet. 'Maar ik verwacht niet dat de postduiven die eruit komen een speciale kleur hebben ik heb de duiven die uit deze eieren gaan komen al wel een naam gegeven. Ik ga ze 'partyduiven' noemen,' vertelt hij.
fremar
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Ik denk dat deze grapjas de eitjes geschilderd heeft.
Ik denk aan een fazantenei, echter is dit niet altijd groen geloof ik. Ik heb er iig wel groene gezien. Misschien kan iemand dit bevestigen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Leggen fazanten zulke kleine eitjes dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja naar mijn inschatting wel, maar ik kom ze niet zo vaak tegen dus kan het niet met volle zekerheid zeggen.
Araucana een veel voorkomende kip . Oorspronkelijk uit Chili (1700). Maar inmiddels overal in Europa , aanwezig . Ook blauwe eieren , roze ?!? Ja dus paas eieren .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien Misschien dankt het paas eiland daar z'n naam aan ! Dus toen er Europeanen op dat eiland Vd kust van Chili landen vonden ze paaseieren ?!?!? Mooi broodje aap verhaal van te maken .
Rieneke1
10 jaar geleden
Leggen die zulke piepkleine eitjes dan?