waarom komen mijn bonenzaden niet op?

ik heb nu al 2x bonenzaden in kleine potjes potgrond gedaan, vochtig gemaakt en afgedekt met huishoudfolie en warm op vensterbank in zon gezet.
enkel één plantje is ontstaan van de eerste poging, deze groeit goed.
bij de 2e poging heb ik nieuw gekochte bonen gezaaid, zelfde manier en er is geen één een plantje geworden, niets opgekomen.
hoe kan dit, wat moet ik anders doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Het beste antwoord

Bonen moeten een kiemingstemperatuur hebben van tussen de 20 en 22 graden.
Ze mogen geen enkele keer te nat staan.
Beter is zelfs aan de droge kant en dan ook beslist geen folie er over, dan gaan de zaden schimmelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dank, voor mij een begrijpelijke reden van waarom het niet lukte en de juiste instructies om het te gaan laten slagen!