Wat is dit ?

Vliegen in de zon bij planten

Toegevoegd na 15 uur:
Hoe kan ik ze uit mijn tuin krijgen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Het betreft een tangwesp, uit de familie Dryinidae. Ze heten zo omdat de vrouwtjes een grijporgaan hebben aan de voorpoten, dat op een tang lijkt. Hiermee vangen zij cicaden. Sommige vrouwtjes hebben geen vleugels en lijken daardoor heel veel op mieren.

Toegevoegd na 17 uur:
De kennis over deze kleine soort wespjes is maar beperkt. In Nederland komen maar liefst 38 soorten tangwespen voor. Een determinatietabel is echter niet te vinden.

Maar ze zijn niet schadelijk, en zelfs goed voor de tuinbouw omdat ze cicaden eten die wél schadeijk zijn voor gewassen. Dus je hoeft ze niet uit je tuin te verjagen. Ze doen geen mens en geen plant kwaad.
Amadea
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoe krijg ik ze uit mijn tuin?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er leven iedere dag duizenden insecten in je tuin, voor een deel boven en voor een deel onder de grond.
Ze zijn een belangrijk onderdeel van het ecosysteem.
het is volkomen onmogelijk al die duizenden insecten te verjagen.
Dat heet natuur en ja dat heb je buiten in je tuin.
Een fijnmazig net spannen rondom je tuin, daarbinnen alles dood spuiten, zo kom je er van af.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord. Het zijn er alleen heel veel in de tuin. Ik heb een kleine tuin dus vandaar.

Andere antwoorden (1)

Het lijkt me een mier. De koningin en de mannetjes krijgen die meestal rond augustus.

Toegevoegd na 1 minuut:
"krijgen die" = "krijgen de vleugels"