Hoe kan ik buizen van partytent weer recht maken?

Tijdens een harde windvlaag is mijn party tent weggewaaid, wonder boven wonder is het doek nog in prima staat, echter de 6 staanders (rechte buizen) zijn geknikt. Deze tent was behoorlijk prijzig, en van zeer goeie kwaliteit, echter kon hij niet deze storm weerstaan.
Ik vraag me daarom af of en vooral hoe of wie deze 6 buizen weer recht kan maken. Heeft iemand een tip?

Bedankt.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen
6.5K

Antwoorden (2)

ik heb het zelfde probleem gehad en toch 'n redelijke oplossing gevonden. buig de buizen zo goed mogelijk recht, haal onder of boven de dop eraf en sla er 'n houten stok ( bezemsteel o.i.d.) in. zo krijg je de stevigheid weer terug, succes ermee
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat huvie zegt alleen dan iets netter (en lastiger) Zoek een buis die precies in (of over) de originele buizen past.
Zaag het slecht stuk eruit.
Vijl of schuur de scherpe randen glad.
Zet een langer stuk in de originele buizen. Dit kan je erin lassen, lijmen, tapen of schroeven.
Eventueel een stuk tape in de goeie kleur over de randen.
Wat extra tekst om uit te leggen wat dit tot een antwoord maakt:

Het is veel meer werkt, moeilijker, mooier en steviger.
Tevens is het wel mogelijk op plekken waar je anders niet kan komen: een stok kan een bocht niet om.
Ook is het met een ander materiaal,
zeker voor een tent die altijd buiten staat is hout minder geschikt, daarnaast buigt of knikt metaal als het fout gaat, hout breekt en goeie kans dat dan je tent door het scherpe hout scheurt.

Zoek een buis die precies in (of over) de originele buizen past.
Zaag het slecht stuk eruit.
Vijl of schuur de scherpe randen glad.
Zet een langer stuk in de originele buizen. Dit kan je erin lassen, lijmen, tapen of schroeven.
Eventueel een stuk tape in de goeie kleur over de randen.