Tegenover mijn apartement. staat op het moment een huis in de fik, en de brandweer is aanwezig.

Maar het huis staat al geruime tijd leeg.
Hoe kan het zo ineens in de fik gaan, zijn er andere mogelijkheden, dan brandstichting.
Het is geen oefening van de brandweer lijkt me, want er staat een gloednieuw apartementencomplex naast.
Ze zullen niet het risico lopen, dat het vuur overslaat.

Toegevoegd na 12 minuten:
Ik neem aan, dat een huis dat leeg staat, de stroom en gas zijn afgesloten, dus da kan het dan toch ook niet zijn ??

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Baldadige jeugd,die zich verveelt. Dit kan vele oorzaken hebben.

het kan van alles zijn een gaslek of een probleem met het electrische gedeelte of een hennepplantage waar meer stroom nodig is als waar de meterkast op gezekerd is

elektrische apparatuur oververhitte frituurpan afzuigkap vat vlam lampen in combinatie met gordijnen of beddengoed televisie in sluimerstand elektrische dekens schoorsteenbrand allesbranders waarin alles wordt verbrandt schoorstenen die te weinig of slecht worden schoongemaakt spelende kinderen lucifers en aanstekers! sigaren sigaretten asbakken die worden leeggegooid in de prullenbak roken in bed klussen verf en oplosmiddelen die vlam vatten gasbranders in combinatie met gordijnen, houtkrullen enz. niet uitgerolde oververhitte kabelhaspels brandstichting pyromanen uit de hand gelopen vuurtjes inbrekers vandalisme Gezien het huis leeg staat lijkt me inderdaad brandstichting de meest voor de hand liggende. Toegevoegd na 1 minuut: Dit zijn oorzaken van brand. De meeste dingen kun je eigenlijk wel schrappen gezien het huis leeg staat.

Bronnen:
http://www.veilig.nl/risico's/brand.htm

Weet er ook nog een, een projectontwikkelaar die zijn zaken niet legaal rond kreeg. Blijft dus gissen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100