Ons huis is van 2003 en top geïsoleerd maar nu heeft onze buurman gevraagd of we meedoen met de huizen impregneren, is dit al wel nodig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Het impregneren van een gevel heeft wel degelijk nut.
Daardoor kan er geen vocht meer insijpelen in uw muur en blijft die goed droog en zoals u wel zal weten in een droge muur beter isolerend dan een vochtige.
Daarbij komt dat een eventuele laag verf of bezetwerk niet meer zal afschilferen want als er water tussen die laag en de muur kan komen zal die door de vorst afbreken.
Een bijkomend voordeel is ook dat de gevel minder vlug vuil zal worden.
Er zal geen mos, algen, schimmel en witte vlekken meer zijn.
Kortom, niets dan voordelen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Duidelijk en goed antwoord +.