Wat is een reële prijs voor overname vloer, koelkast etc. van een huurwoning?

Ik ga binnenkort verhuizen naar een huurwoning, waarbij ik goederen van de vorige huurder kan overnemen. Nu wil hij dat ik kom met een prijs hiervoor, maar wat zeg ik dan??? Ik kom er niet uit. Het gaat om een laminaat vloer in meerdere vertrekken van 65m2, een tafelmodel vriezer, een 2 pers. bank, vitrage en rails, kookplaat (zonder oven), tuinpoort en wat klein spul. Naar mijn inziens is de vloer, vitrage en wellicht de bank van de Ikea alles is 2 jaar oud. Nu wil ik niet de hoofdprijs betalen natuurlijk, wat zou een normale prijs hiervoor zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
15.8K

Het beste antwoord

Wat volgens mij het enige is wat een reële waarde is is de vloer. Jammer dat je geen plaatje hebt gestuurd of gezegd hebt wat voor kwaliteit het is. Ga uit van de nieuwste prijs van een goedkope vloer (€4,50/m²), dan kom je uit op: 65 x €2,25 = €146,25.
http://www.kwantum.nl/vloerbedekking/laminaat

Vitrage is ook eventueel wat waard maar het zijn GEEN gordijnen, prijs afhankelijk van hoeveel ramen en kwaliteit. Vriezer is nog wel wat waard, maar ook hier weer afhankelijk van in welke staat deze verkeerd, maar als jij die niet nodig hebt... Tuinpoort hoort bij het onroerend, als eigenaar een mooiere heeft geplaatst dan plaatst hij de originele maar weer terug (over smaak valt niet te twisten). Die bank en kookplaat scheelt alleen de eigenaar om deze niet mee te verhuizen.

Je moet het zo spelen dat je de indruk geeft dat je het eigenlijk wel best vind als alles wordt meegenomen, jij begint immers een nieuwe start en die "oude meuk" zit je niet op te wachten.

Ik zou beginnen met het bieden van €200,- voor de vloer en de vitrines met evt uitloop naar €250/275 voor het hele zaakje! Succes met onderhandelen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ten eerste zou ik om de aankoopbonnen vragen, zodat je kan controleren wat alles gekost heeft, meestal worden deze wel bewaard, zeker tijdens de garantieperiode, zijn deze er niet, of willen ze je deze niet geven, of laten zien, dan is het waarschijnlijk niets tot zeer weinig waard, dan zou ik in het totaal maximaal 300 euro bieden. Hebben ze die wel, zoek de producten dan op op Marktplaats of andere tweedehands aanbieder en kijk wat er daar voor gevraagd wordt, doe daar 10 tot 20 procent vanaf en biedt dat. Ik denk dat je voor het boeltje bij elkaar maximaal 500 euro moet geven, de oude bewoners zijn al blij dat ze de vloer er niet uit hoeven te halen en de rest niet hoeven te versjouwen en te koop aanbieden. Probeer dus voor zo min mogelijk geld de eigenaar te worden. Als jij een bod doet, mogen zij dat weigeren, dus probeer gewoon wat. Begin met 300 euro.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Begin met 200 euro. Het is meer werk voor hun om het eruit te halen dan te laten liggen. Ze moeten het schoon achterlaten van de woningbouw en haast niemand zit erop te wachten een vloer eruit te slopen en af te voeren.