Hoe kan het dan de verwarming uit zichzelf aangaat, zonder dat ik hem aangezet heb?

Het valt mij al een tijdje op dat de gasmeter telde, terwijl ik niks aan had staan. Ik merk de laatste dagen dat de verwarming uit zichzelf aangaat. Dit was 's nachts ook steeds zo. Ik hoor dan dat de gasmeter gaat tellen. Hier niet op ingegaan, omdat ik dacht dat het te koud was en hij daarom ging verwarmen. Nu overdag heb ik hem vaak uitstaan en zeker als ik weg ben, maar een paar keer per dag gaat hij gewoon aan. Ik snap niet hoe dit kan. Volgens de thermostaat is het 18 graden en heb hem ingesteld op 12. Want vind het warm genoeg zo binnen. Ik heb al gekeken in de gebruiksaanwijzing van de ketel. Enige wat ik kon vinden was iets over anti-vriesbeveiliging. Dit is voor 's nachts wel handig, maar overdag is het wel warm genoeg. Ik begrijp echt niet waarom hij steeds aangaat.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Op uw gasgeiser staat een schakelaar waarmee u kan overschakelen op enkel warmwater (stand waterkraan), dan zal de verwarming zeker niet meer kunnen schakelen. Op de afbeelding van mijn geiser als voorbeeld is dit knop 23, de temperatuur van het warm sanitair water kan u instellen met knop 24, 60°C is meer dan voldoende voor een goede regeling en om zeker geen kalkvorming te hebben. Toegevoegd na 2 uur: Ik heb uw handleiding even doorgenomen en het is vrij eenvoudig eens u het systeem kent. Instelling sanitair mode 1 op 65°C met hysteresis 5°C en modulatie op 65°C. Druk een aantal keren kort op de knop modus tot " t " verschijnt. Druk nu langer op de modus knop tot die t 2x pinkt, nu is die CV modus 1 in het geheugen opgenomen. Voor het tussen seizoen volstaat CV mode 1, dat is 55°C en de brander en pomp kan u aan of af schakelen met de thermostaat. Druk terug kort op de modus knop tot "L" verschijnt. Druk nu langer dan 1 second op de modusknop tot L 2x pinkt. Ook dit programma zit nu in het werkgeheugen. Voor de winter periode bij lager dan 5°C buiten temperatuur is het aangewezen om Cv mode 3 in het geheugen te steken dan gaat de temperatuur van het VC-water naar 85°C want op 55°C zou u de ruimte niet kunnen verwarmen. Naar die mode gaat u op dezelfde manier te werk. Kort op de modus drukken tot het gewenste teken verschijnt en dan langer dan 1 second weer op modus drukken tot die 2 x pinkt. Begrepen hoop ik, zo niet stuur maar een nieuw berichtje. Normaal zal uw brander dan niet meer aanschakelen tenzij u warm water afneemt of de ruimte thermostaat aanslaat.

Ja dat zal komen omdat hij je warme water op temperatuur wilt houden. Zelf trek ik de stekker uit de ketel en maak hem aan als ik warm water nodig heb.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100