Waarom krijgt mijn pachira aquatica bruine bladeren?

Al 2 keer heb ik de pachira aquatica aangeschaft maar het zelfde probleem blijft zich voordoen. De bladeren krijgen op een gegeven moment vlekken, worden langzaam bruin en vallen vervolgens af.

nergens op het internet staat een duidelijk verhaal over hoe je deze kamerplant moet verzorgen.

Kan iemand mij uitleggen hoe dit probleem ontstaat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
4K

Het beste antwoord

Jouw Pachira verlangt drassige grond, volle zon, en vochtige warmte.
Als ik zo die bladeren eens bekijk, dan denk ik eerder aan een gebreksziekte.
Geef je regelmatig en voldoende voeding? Ik denk dat daar de oplossing ligt.
Succes met je plant!
Rieneke1