Klopt het dat trappen in Nederland smaller zijn dan in andere landen?

Deze vraag kreeg ik van twee buitenlandse studenten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
2.8K

Het beste antwoord

In amsterdam zijn de trappen in oude huizen smaller. Dit komt om dat in de breedte bouwen vroeger duurder was dus bouwde ze naar achterendus smal en diep.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Welke trappen? Ik denk dat studentenhuizen vaak steile smalle trappen hebben in oude huizen. Verder zijn huizen in Amerika veel goedkoper te bouwen en hebben ze ook de ruimte dus zal een trap gemiddeld breder zijn binnenshuis. Ook hebben wij er meer draaiingen in waarschijnlijk dus ja, dat zou best eens kunnen, zeker als je beseft dat niet de armste studenten naar Nederland komen dus die zijn ook wellicht wat grotere huizen gewend?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
tot 2005 mochten er in Nederland steilere trappen worden gebouwd, dan in andere landen, wat voor het oog smaller kan lijken, het hoeft dus niet zo te zijn, dat ze daadwerkelijk smaller zijn, maar dat ze smaller lijken.