Wat doe je met een dode duif op je balkon?

Ik woon 1,5 hoog en trof daarnet een dode duif op mijn balkon aan (geen idee hoe lang die al dood is, daar ik niet heel vaak op het balkon kom). Ik weet dat de duif een beschermd dier is en vroeg me af hoe ik dit kan opruimen of moet ik daarvoor de milieudienst van de gemeente bellen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
13.5K

Het beste antwoord

Dode duif oppakken met een oude lap of stuk papier en in de afvalbak doen. Mag ook in de groenbak. Duiven zijn niet beschermd en de gemeente komt er ook niet voor.
Daarna je balkon even heel goed schoonmaken met een desinfectans( bijvoorbeeld water met een scheut chloor). Duiven zitten vol akelige ziekteverwekkers en parasieten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

volgens mij kan je hem gewoon weggooien
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja lastig te zeggen eigenlijk ik denk net zoals de andere al zeggen gewoon weggooien en je balkon grondig schrobben maarja aan de andere kant stel je voor dat arme beestje is dood gegaan aan een of andere stof in de lucht of zoals je wel vaker ziet van die berichten dan er van die gekken zijn die dan brood met rattengif / gif bestrooien en vogels katten en honden dat op en die arme beestjes sterven daar aan tja als ik jou was gewoon weggooien en ze zijn 100% zeker niet bedreigde diersoorten hahaha heb je wel is in zo'n grote stad gekeken ze zitten met honderden op een kluitje soms denk je daar wel is er zitte meer duiven dan mensen daar :P

Toegevoegd na 1 minuut:
beschermde diersoorten bedoel ik mijn fout
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is een heel verhaal geworden, maar je bedoelt
gewoon weggooien en schoonmaken !