Wat kan ik doen aan een beschadigde aansluitmoer thermostaatkraan?

De aansluitmoeren van mijn thermostatische badkraan (haceka kosmos) zijn bij bevestiging beschadigd, kan ik hier nog wat aan doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.9K

Antwoorden (2)

Moeilijk te beoordelen maar zo te zien is de schroefdraad geschonden.
Om dat te kunnen herstellen heeft u een "draadvijl" nodig.
Die bestaan in metrisch en Engelse maten zodat u dit eerst zal moeten bepalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nah... dat schroefdraad ziet er nog perfect uit, alleen de buitenkant is toch bekrast?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is inderdaad alleen de buitenkant die is bekrast door een baco (niet zelf gedaan)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, zoals ik in mijn antwoord aangaf is het moeilijk te zien.
De beschadiging van dat chroom is niet te herstellen, enkel te vervangen.
Op de foto is duidelijk te zien dat er aan beide zijden een platte kant is, dat is om een sleutel op te zetten voor de montage. Als die beschadigingen door de monteur gebeurd zijn kan u hem vragen dit te vervangen.
Het ziet eruit als RVS, dat mag je gewoon polijsten.
Maar zodra je de kraan weer monteert, komen er weer beschadigingen op. Ze zijn immers niet zeskantig, dus je moet ze vasthouden met veel kracht, waardoor je ze bijna altijd zal beschadigen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is inderdaad RVS, hoe polijst ik dit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat doe je met heel fijn polijst-schuurpapier, van dat linnen-achtige schuurpapier dat je nat moet maken. Als dat nog te grof is naar jouw zin, kun je er daarna nog met polijstpasta (commandant of zo) overheen. Maar als de beschadigingen te diep zijn, moet je eerst met grover schuurpapier beginnen.
Is al-met-al wel een tijdrovend rotklusje. Zeker als je weet dat hij bij het monteren toch weer beschadigt. Maar goed, als je hem hebt losgehaald om hem op Marktplaats te zetten, is het wel de moeite waard.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zal niet gaan, het is zeker geen RVS, maar verchroomd messing,
neem eens contact op met fa. de Beer in Barneveld.
Het is een groothandel in sanitair onderdelen, misschien kan men je daar verder helpen.
link: http://www.debeergroep.nl/