Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom zijn mijn laminaten zo koud?

Ik heb tijdens het leggen zelfs nog van die groene platen eronder gelegd.
En mijn verwarming staat zelfs gewoon op 18. Maar mijn laminaten die zijn echt gewoon koud. Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wonen
8.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De kunsstof laag van het laminaat geleidt warmte veel beter dan bv hout. hierdoor wordt warmte snel afgevoerd. Als je er dus op stapt, dan wordt de warmte van je voeten snel weggeleidt, en voelt het erg koud aan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tenzij je vloerverwarming hebt, is de vloer altijd het koudste deel van de kamer. Warme lucht stijgt op, en afgekoelde lucht stroomt vlak boven de vloer naar de radiatoren van de verwarming. Zolang je stookt, hou je een relatief koude luchtstroming die de vloer koelt. Als je stopt met stoken wordt natuurlijk alles koud :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De kunststof bovenlaag van de laminaat neemt geen
warmte op maar stoot hem af. Dit komt door de dichtheid
van de bovenlaag. Hoe goed je hem isoleerd hij zal altijd
koud blijven aanvoelen. Dit in tegenstelling tot hout of kurk
matriaal dat poreus is en veel beter warmte opneemt en dus ook warmer aanvoeld als je er mee in contact komt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat laminaat geen hout is,hout voelt warm aan ,laminaat is de bovenlaag van een soort plastik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding