Is het raadzaam de verdieping van mijn woning aan te duiden?

Ik ga binnenkort verhuizen. Het leuke is dat het dat het huisnummer wat ik toebedeeld krijgt uit 2 verdiepingen bestaat. Ik ga op verdieping 1 wonen, op verdieping 2 woont al iemand. Op de begane grond bevinden er winkels.
Is het raadzaam om bij instanties en alle andere bedrijven ook mijn verdieping door te geven aangezien het huisnummer uit 2 verdiepingen bestaat? En hoe geef ik het beste en netjes de verdieping aan op brieven etc.?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Amadea
11 jaar geleden
Is er dan geen bestaande onderscheidende nummering?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag geen eigen huisnummer aanbrengen. Dit mag de verhuurder bij de gemeente doen. Mijn buren & ik hebben ook een gezamelijke brievenbus. We hebben afgesproken dat degene die de post opraapt deze in de postvakjes (die op naam staan) naast de voordeur legt.

Het beste antwoord

Andere antwoorden (2)

Huisstraat 2¹

Toegevoegd na 48 seconden:
Of het raadzaam is, vraag ik mij af, immers er is maar één voordeur met brievenbus...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt, brievenbus is ook samen net als de voordeur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit mag niet, moet officieel bij de gemeente aangevraagd worden.
Het handigst lijkt mij het om aan te geven met: Huisnummer, voor de winkel. Huisnummer A voor jouw woning. En huisnummer B voor de woning op de tweede verdieping. Dat kan je dan ook bij de bellen aangeven.
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit mag niet. Een huisnummertoevoeging moet officieel bij de gemeente aangevraagd worden.
Heb je beneden geen brievenbus? Lijkt me sterk dat de postbode iedere dag naar boven loopt op je post af te leveren. Als jullie beneden brievenbussen hebben met hetzelfde nummer dan kijkt de postbode vast wel naar de naam van de geadresseerde en als er helemaal geen brievenbussen zijn dan moet jij je post denk ik bij de winkel beneden ophalen.

Maar waarom vraag je het niet gewoon aan die bewoner op de 2de verdieping die kan het je denk ik beter uitleggen dan de mensen hier.

Toegevoegd na 9 minuten:
Of vragen aan de verhuurder natuurlijk :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beneden bevinden de winkels, de winkel onder mij heeft een eigen huisnummer. Naast de ingang van die winkel bevind zich mijn gedeelde voordeur, met bijbehorende brieven. Bij die voordeur is er direct een trap naar boven, zodat we bij de woning aankomen die dan weer uitsplitst in 2 verdiepingen. Ik weet, het klinkt verwarrend en dat is het ook een beetje.