Is het raadzaam de verdieping van mijn woning aan te duiden?

Ik ga binnenkort verhuizen. Het leuke is dat het dat het huisnummer wat ik toebedeeld krijgt uit 2 verdiepingen bestaat. Ik ga op verdieping 1 wonen, op verdieping 2 woont al iemand. Op de begane grond bevinden er winkels.
Is het raadzaam om bij instanties en alle andere bedrijven ook mijn verdieping door te geven aangezien het huisnummer uit 2 verdiepingen bestaat? En hoe geef ik het beste en netjes de verdieping aan op brieven etc.?

Weet jij het antwoord?

/2500

Huisstraat 2¹ Toegevoegd na 48 seconden: Of het raadzaam is, vraag ik mij af, immers er is maar één voordeur met brievenbus...

Het handigst lijkt mij het om aan te geven met: Huisnummer, voor de winkel. Huisnummer A voor jouw woning. En huisnummer B voor de woning op de tweede verdieping. Dat kan je dan ook bij de bellen aangeven.

Heb je beneden geen brievenbus? Lijkt me sterk dat de postbode iedere dag naar boven loopt op je post af te leveren. Als jullie beneden brievenbussen hebben met hetzelfde nummer dan kijkt de postbode vast wel naar de naam van de geadresseerde en als er helemaal geen brievenbussen zijn dan moet jij je post denk ik bij de winkel beneden ophalen. Maar waarom vraag je het niet gewoon aan die bewoner op de 2de verdieping die kan het je denk ik beter uitleggen dan de mensen hier. Toegevoegd na 9 minuten: Of vragen aan de verhuurder natuurlijk :-)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100