Ik heb 1 postzegel te weinig, de brief is maar 8 gram te zwaar, wat nu?

Ik heb 4 postzegels, mijn post is 258 gram, en TOT 250 gram mag je 4 postzegels plakken. Moet ik speciaal hiervoor postzegels bijkopen, of maakt dit niet zoveel uit? Alvast bedankt!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

je moet er echt een bij kopen want het word allemaal machinaal gewogen en de kans is groot dat je brief er toch uitgepakt word.

Oftewel het pakje is 3% te zwaar; ik zou het er gewoon op wagen! Misschien dat de ontvanger wat bij moet betalen, maar die is al lang blij met jouw post, dus dat zal hij/zij er wel voor over hebben!

Ik zou het laten afhangen van het belang van de brief. Ik zou bijvoorbeeld "never, nooit" een sollicitatiebrief weg doen met te weinig postzegels. Is het naar een bekende, dan kun je er op gokken. En dan kun je de eventuele strafport zelf betalen. Maar er zijn ook instanties die post met strafport gewoon weigeren aan te nemen. Toegevoegd na 5 uur: Ander voorbeeld: Ik stuur mensen wel eens briefpakjes, als ze bijv. een gehaakt kraagje bij mij bestellen. Ik zal "never nooit" daar te weinig postzegels op plakken. Liever een te veel. Te weinig zou erg klantonvriendelijk zijn.

De kans bestaat dat je het retour krijgt, deze kans is heel klein. Waarschijnlijk wordt deze gewoon bezorgd. Mogelijk met strafport. De ontvanger mag deze negeren, de verzender is de klant van POSTnl. Het is dan ook aan POSTnl deze kosten bij jou te verhalen, al proberen ze het altijd wel bij de ontvanger.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100