Ik heb 1 postzegel te weinig, de brief is maar 8 gram te zwaar, wat nu?

Ik heb 4 postzegels, mijn post is 258 gram, en TOT 250 gram mag je 4 postzegels plakken. Moet ik speciaal hiervoor postzegels bijkopen, of maakt dit niet zoveel uit? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
2.2K

Het beste antwoord

je moet er echt een bij kopen want het word allemaal machinaal gewogen en de kans is groot dat je brief er toch uitgepakt word.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Oftewel het pakje is 3% te zwaar; ik zou het er gewoon op wagen! Misschien dat de ontvanger wat bij moet betalen, maar die is al lang blij met jouw post, dus dat zal hij/zij er wel voor over hebben!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou het ook gokken, de kans is ook groot dat jouw weegschaal niet klopt ;) Als het misgaat moet de geadresseerde bijbetalen maar na 2 postkaarten hoor je daar niets meer van.
Ik zou het laten afhangen van het belang van de brief.

Ik zou bijvoorbeeld "never, nooit" een sollicitatiebrief weg doen
met te weinig postzegels.

Is het naar een bekende, dan kun je er op gokken.
En dan kun je de eventuele strafport zelf betalen.

Maar er zijn ook instanties die post met strafport gewoon weigeren aan te nemen.

Toegevoegd na 5 uur:
Ander voorbeeld:
Ik stuur mensen wel eens briefpakjes, als ze bijv. een gehaakt kraagje bij mij bestellen.
Ik zal "never nooit" daar te weinig postzegels op plakken.
Liever een te veel.
Te weinig zou erg klantonvriendelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sollicitatiebrief van 258 gram??? Eén A4-tje weegt 4,9 gram, dwz dat die sollicitatiebrief uit minimaal 51 A4-tjes bestaat. Nou, die wordt echt NIET aangenomen laat staan gelezen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lees: bijvoorbeeld.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
lol
De kans bestaat dat je het retour krijgt, deze kans is heel klein.
Waarschijnlijk wordt deze gewoon bezorgd.
Mogelijk met strafport. De ontvanger mag deze negeren, de verzender is de klant van POSTnl.

Het is dan ook aan POSTnl deze kosten bij jou te verhalen, al proberen ze het altijd wel bij de ontvanger.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, de brief gaat niet retour maar wordt bezorgt bij de geadresseerde eventueel met een strafportokaart. Postnl vertrouwt erop dat de geadresseerde zonodig de kosten op de afzender verhaalt. De geadresseerde ontvangt de strafportokaart los van de enveloppe dus niet accepteren wordt ook lastig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Pelle, de ontvanger hoeft deze strafport niet te betalen.
De enige actie die POSTnl kan ondernemen is dat niet voldoende gefrankeerde post voor dat adres retour afzender gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En DAT doet postnl niet, dat kost ze nog meer en daarbij: vaak staat er geen afzender op. De post gaan altijd naar de geadresseerde met strafporto (en ik werk bij post.nl).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp nu dus dat er helemaal geen gevolgen zijn voor het niet betalen van de strafport?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bovenstaande zijn trouwens de woorden van een collega van jou, maarddat moeten ze waarschijnlijk zeggen als gevraagd wordt naar de gevolgen. In de praktijk komt het dus niet voor.