Hoe traceer ik het lek bij een plat dak ? Kan ik de dakdekker of de hovenier aansprakelijk stellen?

Ongeveer 9 jaar geleden hebben wij een aanbouw laten bouwen met een plat bitumendak. Anderhalf jaar geleden is hierop een groen dak geplaatst door een erkend hoveniersbedrijf met gemeentelijke subsidie m.a.w. aan alle kwaliteitseisen is voldaan.
2 maanden geleden is er echter een lekkage ontstaan: er loopt water vanonder het boeiboord langs de buitenmuur naar beneden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is er met het hoveniersbedrijf afgesproken?
En hebben ze nog wat met het dak gedaan of er alleen een "grasmatje" op gelegd?

Antwoorden (1)

als het dak 9 jaar niet gelekt heeft, is dit dus niet veroorzaakt bij / door de aanleg van het platte dak, lijkt mij.
kortom, het dak was in goede staat voordat de hovenier een groen dak heeft aangelegd.
waar het precies lekt is zeer lastig te traceren, zeker omdat het geruime tijd duurt, voor het water ergens zichtbaar lekt.
eigenlijk dus niet te vinden zonder het dak te slopen.

zou eerst eens met de hovenier in conclaaf gaan over de huidige bevindingen, en hem te vragen dit te traceren / te hertstellen.

mocht dit geen bevredigende oplossing geven, kun je hem altijd nog aansprakelijk
stellen.

je gelijk hebben is een ding, je gelijk krijgen een ander ding, meestal loont het om te proberen het onderling op te lossen.

succes, nussie