kan je nadat je een jaar een andere energieleverancier hebt gehad weer terug naar je oude leverancier en dat je nog je overstappremie (360€) krijgt?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Dit gaat om een aktie met een beperkte looptijd, als ik het goed heb. In dat geval hangt het af van de voorwaarden die de nieuwe leverancier aan de aktie verbindt. Sommige leveranciers eisen dat je op het moment van de overstap geen klant bij hen bent. Andere leveranciers eisen dat je nog nooit klant bij hen bent geweest. Een enkeling eist dat je gedurende de afgelopen twaalf maanden geen klant bij hen bent geweest Lees er de aktievoorwaarden dus op na, daar moet het duidelijk in vermeld staan. Twijfel je, bel dan de nieuwe leverancier op en vraag hen of je wel of niet in aanmerking komt voor de aktiebonus.   Toegevoegd na 3 minuten:   Hmm, ik zit ineens te denken: dat bedrag van € 360 komt me zo bekend voor... Gaat het om een overstap naar de NEM via de aktie van de ANWB? Als het inderdaad die overstap is, heb je precies dezelfde situatie als ik. Ik zit nu bij een andere leverancier, maar mijn vorige leverancier was de NEM. Ik heb de ANWB erover gesproken. Zij bevestigden dat ik in aanmerking kom voor de € 360 welkomstbonus wanneer ik via hen naar de NEM overstap. De mevrouw van de ANWB vertelde er expliciet bij dat de enige eis is dat ik NU geen klant ben van de NEM; dat ik vroeger wel klant was, maakt niet uit. Ik ga dus overstappen zodra het jaarcontract bij mijn huidige leverancier eindigt. Ik bedoel, als iemand mij € 360 aanbiedt, ben ik best bereid mijn portemonnee even open te houden...  

In principe kan je terug naar de vroegere leverancier. Of je dan de overstappremie krijgt, kan je lezen in de "algemene voorwaarden" van de betrokken leverancier. Normaliter staat hierin vermeld aan welke voorwaarden je dient te voldoen om deze premie te krijgen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100