mag je de dorre luchtwortels afknippen?

ik heb een orchidee en die heeft dorre luchtwortels,nu is de vraag mag ik deze afknippen met een schaar?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Antwoorden (2)

De wortels die naast de pot groeien zijn luchtwortels, dit zijn wortels die de pot gemist hebben. U kunt deze gewoon afknippen.
fremar
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik vind het leuk dat iemand een antwoord heeft gegeven. Bedankt hiervoor.groetjes Bianca
als ze dor zijn, dus dood, dan hebben ze geen functie meer, en kan je ze gerust afknippen.
de bedoeling van luchtwortels is dat ze vocht opnremen uit de lucht.
nu houdt een orchidee zeker niet van natte voeten, maar hij wil wel een hoge luchtvochtigheid.
bij mij staan ze in een dichte pot in een brede schaal met water voor de verdamping.
dan zie je ook dat de luchtwortels frisgroen van kleur zijn.
Rieneke1