Hoe vaak moet je strooien ?

Elke keer als het volgende keer gaat vriezen ?
Elke dag als het volgende dag gaat sneeuwen ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Antwoorden (2)

Het bevriezen op zich hoef je niet voor te strooien, echter wanneer er vocht aan te pas komt, en het gaat ijzelen, dan is het zinvol om te gaan strooien. Daarnaast kun je het beste vóór het sneeuwen aan strooien, waardoor de pekel een onderlaag vormt en dus niet het sneeuw blijft liggen. Dit moet je bij veel sneeuwval toch wel een keer of 3 per dag herhalen, wederom afhankelijk van de hoeveelheid sneeuw dat er valt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is afhankelijk van de toestand van het pad.

Als het pad droog is heeft strooien geen enkel effect, voor het gaat sneeuwen heeft ook weinig effect daar de werking van het zout dan uitgewerkt kan zijn omdat het mogelijk voor de sneeuwbui uit te streng vriest.

Voor dat het gaat sneeuwen of ijzelen kan men beter een laagje zand of as over het looppad strooien zodat de sneeuw en ijzel niet vast kan vriezen aan de tegels - stenen.