kraantje/fonteintje in toilet wordt nooit gebruikt, welke.gevaren levert dit eventueel op?

Ik denk aan bijvoorbeeld legionella.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

het levert volgens mij geen gevaar op. wel kan er in de loop der tijd zoveel water verdampen, dat de zwanenhals droog komt te staan, en dan kan het gaan stinken. laten vollopen, en een laagje olie op schenken tegen het verdampen voorkomt dit. Toegevoegd na 3 minuten: voor legionella hoef je al helemaal niet bang te zijn, tenzij je fonteintje spontaan gaat vernevelen.

levert geen gevaar op, Hoef je dus verder niets aan te doen als het stof er af halen. Legionella kans is ook nihil legionella vermeerdert zich bij een hogere temperatuur, niet bij koud water

in leidingen met stilstaand koud water kan wel degelijk legionella gevaar dreigen. denk even aan brand slangen etc. deze zijn tegenwoordig allemaal voorzien van een waarschuwing....... mits gekeurd en onderhouden. eenvoudigste lijkt mij de kraan regelmatig even door te laten lopen om ieder risico uit te sluiten, hoe moeilijk kan het zijn.... succes, nussie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100