Wat is een direct middel om een muis te verjagen?

Ik ben er zojuist achter gekomen dat er een muis loopt in mijn slaapkamer. Ik hoorde iets ritselen vlakbij mijn hoofd, tussen het hoofdeinde van het bed en de muur. Vervolgens deed ik het licht aan en zag ik een muis onder mijn bed vandaan rennen. Nu zit hij waarschijnlijk achter de kast. Wat kan ik hier nu direct aan doen? Morgen ga ik sowieso naar de winkel voor de nodige middelen, maar op dit moment vind ik het belangrijkste dat ie zo niet bij mij in bed rondloopt! Zou het helpen als ik ergens in de kamer een bordje voer (pindakaas) neerzet, zodat hij daar blijft en niet in mijn bed komt? Alvast bedankt voor het meedenken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wonen
23.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen zorgen maken en slapen . Geen dingen neerzetten zoals bordjes pindakaas, daar komt deze dan muis op af, maar misschien ook anderen.

Het beste antwoord

Ik heb precies het zelfde ooit eens meegemaakt en besloot toen de muis te vangen. Pindakaas op een bordje, bak erover heen, stok met een touwtje en even wachten.... Gegarandeerd resultaat! Zorg wel dat het bakje met de pindakaas op een plank staat zodat je het kan optillen als je de muis gevangen heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

allereerst is dat hele kleine muisje veel banger van jou dan jij van hem. wat je zou kunnen doen is een kat nemen, dan heb je nergens meer last van. want in een huis waar poezen wonen, huist geen muis!
voor nu, als je echt iets wilt doen, kan je of naar een vriendin/vriend gaan en daar vannacht slapen, is een goed idee, of
inderdaad een schaaltje met pindakaas neerzetten in de verste hoek van je bed of ergens nog verder met de deur open, zie maar.
realiseer je dat je bang bent voor niets !

milou, succes en lekker slapen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat kan je doen om de kans op muizen in huis zo klein mogelijk te maken.

Muizen kunnen als dankzij hun zachte skelet door de kleinste gaten uw woning binnenkomen. Een muis kan door een gaatje kruipen die net zo dik is als een potlood. Het is dus zaak om alle gaten die u kunt vinden dicht te maken, hoe klein deze ook zijn. Dit dichten dient met een stevig materiaal te gebeuren. Bij deuren is het verstandig om stevige deurborstels te plaatsen zodat muizen niet onder de deur door naar binnen kunnen komen.

Muizen komen af op eten in huis zoals kruimels op de grond, in kastjes of onder de koelkast. Zorg er dus voor dat er regelmatig schoongemaakt wordt en dat er goed gestofzuigd wordt. Laat geen eten of overblijfselen daarvan op het aanrecht liggen. Verpak voedsel in blikken of bakken van metaal of plastic.

Succes!!

Toegevoegd na 9 minuten:
Gaat het om één of enkele muisjes dan kun je de ouderwetse muizenval inzetten. Heb je die niet dan kun je de kat van de buren misschien lenen. Ook houden muizen niet van de geur mint, wellicht heb je hier iets van in huis
.
Meer tips lees je op onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
De muis IS al in huis. De vraag is hoe die NU uit de kamer verjaagd kan worden!
Om een muis snel te verjagen, kan je het beste lawaai maken. De muis zal schrikken en wegrennen.

Je kan ook nu rond je bed dingen leggen, die lawaai maken, wanneer de muis ze later vannacht zou aanraken of er tegenaan loopt. Dit kan ook iets eenvoudigs zijn als bijvoorbeeld papier dat gaan ritselen, als de muis het aanraakt. Ook dan zal de muis weglopen.
11 jaar geleden
Je zou kunnen helpen met chocola, die zijn slecht voor muizen maar ze lusten het.
We hadden ook een huis vol met muizen, gebruik muizenval met lijm en niet ouderwetse "schiet" muizenval. Deze kan nare gevolgen hebben (ingewanden uit elkaar gedrukt of bloed overal).

Succes en sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Muizenvalletje met kaas neerzetten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk zal hij zelf proberen een uitweg te knagen achter die kast en gaat hij dus vanzelf weg. Zaak is het dan wel dat je zorgt dat hij niet achter die kast vandaan kan. Dus zet er eventueel iets tegenaan aan de zijkanten. En daarna moet je het gat natuurlijk wel dichtmaken.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zie nu dat je je vraag al een dag geleden hebt gesteld.