Kan je douch water gebruiken voor het doorspoelen van de wc?

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat dit wel kan (je zal hiermee waarschijnlijk toch wel enkele emmers kunnen vullen). Toen bij ons het' doorsassysteem' stuk was, moesten we ons behelpen met een emmer water en als 1 niet genoeg was nog een 2e emmer erbij gieten en dat lukte toch.

Om de WC bak te vullen kost je 6 liter water, je kan een paar emmers water gebruiken om de WC bak te vullen maar om de WC met douche slang te spoelen lukt het je niet. De druk die nodig is om schoon te spoelen krijg je niet genoeg met een douche slang (en douche kop uiteraard).

Als je douche boven je toilet is kun je in het toilet een opvangbak maken en daar het doucheputje op af laten wateren (met een overloop). Dat water kun je dan vrij eenvoudig aansluiten op je wc-reservoir. Google eens op grijs water.

Ja, dat is mogelijk, maar tevens zeer omslachtig. Ten eerste moet je het douchewater opvangen en dat lijkt me al problematisch, want je zult daarvoor het putje af moeten sluiten, zodat het toch al niet meer schone douchewater niet weg loopt. Dan moet je pogen het zich op de vloer van de douche bevindende water te verzamelen in een bak of emmer, ook al een heel karwei lijkt me. Daarna ga je nar het toilet, waar je je behoefte doet en spoel het door met het gebruikte douchewater. Het lijkt me toch eenvoudiger en efficiënter even op het knopje van de stortbak te drukken, om zo je ontlasting of urine nar het riool te laten verdwijnen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100