Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je zelf laminaat leggen?

Ik moet mijn kamer van een vloer voorzien, en ik dacht aan laminaat. Is het mogelijk om zelf te leggen, en zo ja, heeft iemand tips. Ik heb er zelf geen ervaring mee, en de mensen die mij gaan helpen ook niet. We zijn ook allen niet erg handig.

Als het niet mogelijk is, wat voor vloerbedekking kan je wel zelf leggen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat kun je heel goed zelf doen.
Wel is het altijd slim om een handige harry mee te laten helpen. Er zijn verschillende dingen waar je op moet letten.

- Welke richting, lengte of breedte, ga je het laminaat leggen (bv. bij een smalle en lange kamer kun je beter in de breedte leggen wegens optische effecten)?
- Zorg voor een goede ondervloer (isolatie, demping en egaalheid)
- Zorg dat je genoeg ruimte overhoud aan de zijkanten i.v.m. werking van het hout (anders kan je laminaat bol gaan staan)
- Zorg dat je zoveel mogelijk hele planken hebt liggen op de plekken waar geen meubels overheen komen te staan.

Succes met het leggen van de vloer!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Jazeker, vooral kliklaminaat is erg simpel zelf te leggen. Daarnaast kun je ook zeil, tegels, en een vloerbedekking zelf leggen.

Hou er rekening mee dat je iets verlies hebt in hoekjes en aan zijkanten.

Met een zaag en hamer kom je een heel eind met laminaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor is vrij simpel te leggen, zeker als je muur recht is en je niet te veel hoeft te zagen. Kliklaminaat is makkelijker dan wanneer je moet gaan lijmen.
Je hebt een paar makkelijke hulpstukken hiervoor die je kunt kopen bij de meeste zaken die laminaat verkopen.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat dacht je van deze.

http://www.youtube.com/watch?v=jXO2MP9pxCA
(Lees meer...)